Önéletrajz

Tanulmányok:

Felsőfokú képesítések:

Nyelvtudás:

  • 1992 Pénzügyi anyaggal bővített felsőfokú angol állami nyelvvizsga,

Fontosabb képzéseim:

Pályafutásom:

Magyar Posta és SOTE

Érettségi után előszőr rockzenészként szerettem volna megélni. Miután egyértelművé vált, hogy ez nem fog sikerülni, újságkézbesítőként elhelyezkedtem a Postánál. Közben egy évig a hajnali munkám mellett a SOTE Központi Könyvtárában dolgoztam a könyvtárosok segítségeként.

Citibank Rt.

1989-2004

Citicorp Utazási Csekk Osztály

Az osztály alig több mint három hónapos aktív működését a magyarországi devizarendelkezések (ti. utazási keretet Citicorp utazási csekkekben lehetett készpénz helyett felvenni) tették lehetővé. Ezalatt az idő alatt egy 10 fős csoport igyekezett a több mint 600 pénzintézetet és utazási irodát utazási csekkekkel és a hozzájuk tartozó nyomtatványokkal ellátni.

Operations (Bankműveleti Főosztály)

Egy új jogszabály miatt az utazási csekkek mmegszűntek, ezt követően az Operations területére kerültem, ahol kezdetben a lekötött betétek lebonyolítását végeztem, majd az akkor induló folyószámla-vezetés teljes ügyintézését vettem át, melyet mindvégig végeztem.

Elektronikus Bankszolgáltatások Osztálya

A banki elektronikus átutalási- és lekérdező rendszer dokumentációjának (felhasználói kézikönyvek, segédanyagok, bemutatóanyagok) elkészítése angolul és magyarul.

Cash management

Az újonan szervezett csoportot két fővel, egy értékesítési vezetővel és velem együtt alapították meg. Az első feladataink az alábbiak voltak:

  • A több száz inaktív számla felismerése és megfelelő módon történő bezárása;
  • A forgalmi jutalék-struktúra megállapítása és bevezetése;
  • A számlanyitási eljárás egységessé és ellenőrizhetővé tétele;
  • A termékfejlesztés (az ügyfelek részére történő készpénzszállítás és készpénzes tranzakciók; postai pénzforgalmi termékek);
  • Az ügyfélreferensek értékesítési munkájának szakmai támogatása.

Raiffeisen Bank Rt.

1994-1997

Az (akkori nevén) Unicbankba a Bankműveleti Főosztály osztályvezetőjeként vettek fel, később kineveztek főosztályvezető-helyettesnek (három hónapig főosztályvezetőnek). Az első időszakban az egyik legfontosabb feladatom a biztonságos működés érdekében vezetőket találni és kiképezni őket a különböző szakterületek vezetésére.

Szakmai irányításom alá tartozott három terület:

  • nemzetközi fizetésforgalom,
  • belföldi fizetésforgalom,
  • pénztár és értéktár.

A konkrét munkaköri feladataim az alábbiak voltak:

  • új pénztári rendszer bevezetése,
  • a bank készpénz-gazdálkodási reformjának megtervezése és megvalósítása,
  • bonyolítással kapcsolatos dokumentációk, munkafolyamatok elkészítése (A pénz- és értékkezelési-, pénzforgalmi szabályzat, vezérigazgatói utasítások).
  • új fiókok munkatársai számára oktatási program kidolgozása és oktatás,
  • GIRO átállásban a GIRO szoftver specifikációjának megírása és a szoftver tesztelése, továbbá az új munkafolyamatok megírása megalkotása és bevezetése.

Az alábbi projektekben a főosztály képviseletében vettem részt:

  • biztonsági koncepció kidolgozása,
  • újonnan bevezetett postai fizetés-forgalmi termékek,
  • nap végi zárási rend,
  • Számviteli Szabályzat,
  • Katasztrófaterv,
  • számítástechnikai eszközök jogosultságainak szabályozása,
  • bank biztosításai,
  • bank biztonságával kapcsolatos képzések szervezése,
  • bankban használt bizonylatok újratervezése (adatlapok, megbízások stb.),
  • iroda-automatizálás,
  • bank számítógépes rendszerének átvizsgálása és újraparaméterezése.

Raiffeisen Értékpapír és Befektetési Rt.

1997-2000

A Raiffeisen Bank leányvállalatához pénzügyi vezetőnek neveztek ki. Az első három hónapban a befektetési banki tevékenység és munkafolyamatok megismerése mellett feladatom volt a küszöbön álló, átfogó belső ellenőrzésre felkészíteni a vállalatot. Ebben a három hónapban egy új szoftvert kellett telepítenünk és érvényre kellett juttatni az ügyviteli alapelveket.

Szakmai irányításom alá tartozó területek:

  • banki elszámolások,
  • számvitel és likviditás-kezelés,
  • számítástechnika,
  • titkárság,
  • controlling.

Legfontosabb személyes feladataim:

  • controlling (stratégiai és operatív tervezés, számviteli politika, jelentések, elemzések stb.),
  • információs technológia és irodabiztonság,
  • compliance (dolgozói ügyletek ellenőrzése, pénzmosás, bennfentes kereskedelem, ajándékozás),
  • kapcsolattartás külső és belső ellenőrökkel;
  • fontosabb adminisztratív feladatok (lakáskölcsönök, biztosítás, leltár, házipénztár felügyelete).

Az alábbi projektek vezetésével bíztak meg:

  • Year 2000,
  • új controlling szoftver kiválasztása és bevezetése,
  • ügyfél dokumentációk létrehozása, irattározási rendszer kialakítása,
  • telefonközpont és telefonhálózat fejlesztése.

Az alábbi projektekben vettem részt:

  • Clavis nevű integrál back-office rendszer telepítése,
  • banki fúzió előkészítése,
  • termékfejlesztés,
  • honlapunk kialakítása.

Concorde Értékpapír Zrt.

2000-2007

A Concorde Értékpapír Rt-hez pénzügyi vezetőként vettek fel. Már az első évben több területen kellett jelentős előrelépést véghezvinni:

  • A számviteli terület hiányosságainak felszámolása;
  • A cég stratégiájának összegyűjtése, írásba foglalása;
  • Egy modern, OLAP alapú controlling-rendszer koncepciójának kidolgozása és bevezetése és üzemeltetése;
  • A pénzügyi adminisztratív, és titkársági folyamatok korszerűsítése;
  • A cég teljes autóparkkezelésének kiszervezése.

Ezt követően controllernek neveztek ki. A feladatom volt, hogy egyszemélyben létrehozzam a cég vezetői számviteli rendszerét. Ehhez az Applix iTM1 rendszert használtam. A felelősségem a rendszer kiválasztásától a paraméterezésen át, a rendszer teljes kiépítéséig tartott.

ALPHA kurzus külső 2007-2008

A 2007-es budapesti városmisszión határoztuk el, hogy Budakeszin ALPHA kurzust szervezünk. A plébános jóváhagyásával kezdtük el a szervezést. A munkatársak toborzását, a kurzus hirdetését, szervezését. A kurzust a helyi Szent László házban külső tartottuk. Fél éven keresztül 2 kurzust tartottunk, a harmadikat már nem, mert elköltöztünk Budakesziről. A kurzus mellett éjszakai műszakban telefonos elsősegély-szolgálatban is dolgoztam. Elvégeztem a Magyar Mentálhigiénés Szövetség külső és az ÉLET Alapítvány által szervezett külső kanadai ASIST tanfolyamot külső, amelyen az öngyilkosságot tervezők felismerését, és biztonságos helyre juttatását tanították meg.

Plébániai önkéntes

Az ALPHA kurzus külső kapcsán 2008-ban a családom meghívást kapott a Kaposszerdahelyi plébániára külső, ahol fél évig dolgoztunk a plébános csapatában. Fontosabb feladataim voltak:

  • Hittan tanítása;
  • Riska tábor külső szervezése lebonyolítása;
  • családok látogatása, bátorítása;
  • pénzügyek intézése, kézben tartása;
  • plébániai controlling.

Főállású férj

A plébániai munka befejezése után úgy döntöttünk, letelepszünk Kaposváron. Időközben befejeztem az esti tagozaton végzett Főiskolát. Az időmet alapvetően a házunk keresésével, majd felújításával (ezermesterség) és kisgyermekeim nevelésével és fejlesztésével töltöttem. Nem akartam visszamenni munkavállalóként, bár erre jó esélyem lett volna, hanem vállalkozóként szerettem volna új utakra merészkedni.

Weboldal készítés, web akadálymentesítés

2008 és 2012 között Kalákakörök külső szervezésével és pénzügyi tanácsadással szerettem volna vállalkozást indítani. Ennek kapcsán ismerkedtem meg a honlap-készítéssel. Mivel 14 éves korom óta foglalkozom programozással, számítástechnikával, és ebben nagyobb lehetőséget is láttam, ezért elkezdtem weboldalak készítésével és honlapok akadálymentesítésével foglalkozni. A startup kigondolásában a látássérült feleségem is jelentős szerepet játszott, mivel rengeteget bajlódott a weboldalakkal az akadálymentsségi hiány miatt. Most ő istesztelést végez a vállalkozásban.
2013-ban elindítottam az internet akadálymentesítésével foglalkozó közhasznú oldalamat: az akadálymentes webdesign külső-t.

Legfontosabb szakterületeim az alábbiak:

  • WordPress sablon fejlesztés: 2015-ben kezdtem el a tartós használatra szánt, szabályos kódolású Akadálymentes WordPress sablont a Manducát külsőfejleszteni;
  • Tartalomkezelő rendszernek a WordPress külső-t használom és programozom;
  • Akadálymentesítési munkámat a nemzetközi Web-akadálymentesítési irányelvek (WCAG 2.0) szerint végzem;
  • A HTML és CSS használata a mindennapi munkám része. Természetesen a web programozását (PHP) is készségszinten ismerem.

Személyes készségek

    • grafománia: szívesen dokumentálok mindent,
    • technokrata: igyekszem rendet, áttekinthetőséget tartani,
    • megbízhatóság: olyat ígérek, amit be is tudok tartani,
    • kommunikáció: őszinte, egyértelmű.