Önéletrajz

Tanulmányok:

Felsőfokú képesítések:

  • 2008 Hittanár-nevelő
  • 2004 Akkreditált controlling oklevél
  • 1994 Pénzügyi és Számviteli Főiskola, pénzintézeti szakirány

Nyelvtudás:

  • 1992 Pénzügyi anyaggal bővített felsőfokú angol állami nyelvvizsga

Fontosabb képzéseim:

  • 2013- Önképzés (PHP, WordPress, webdesign, HTML5, CSS)
  • 2013. Webfejlesztés tanfolyam,
  • 2012. Webdesign tanfolyam,
  • 2008. Öngyilkosság-beavatkozás tréning (ASIST),
  • 2007. Családi napközi üzemeltetése
  • 2002. Adótanácsadó (OKJ: 71343701)
  • 1999. Határidős piaci tőzsdevizsga
  • 1998. Tőzsdei szakvizsga
  • 1997. Microsoft Excel felsőfokú képzés
  • 1993. Cash Management technikák (Citibank London)
  • 1987. Finommechanikai műszerész (Kolos Richárd Szakközépiskola, Budapest)

Tagságaim:

  • 2020. Akadálymentesítési Szakértők Nemzetközi Szervezete (IAAP)

Pályafutásom

Egyéni vállalkozó 2013-tól

18‭ ‬év pénzügyi szektorban eltöltött karrier után úgy döntöttem,‭ ‬a gyermekkorom álmát fogom megvalósítani:‭ ‬programozó leszek.‭ ‬Mivel a feleségem látássérült,‭ ‬ezért kifejezetten akadálymentes alkalmazások készítésére szakosodtam.‭ ‬Mivel ragaszkodtam ahhoz,‭ ‬hogy ottonról dolgozzam,‭ ‬ezért saját vállalkozást indítottam.‭

Kompetenciák

  • A Web-akadálymentességi útmutatót‭ (WCAG 2.1) ‬alaposan ismerem.‭
  • Weboldalak akadálymentességi elemzéséhez saját magam fejlesztettem programot.
  • Az akadálymentességi auditot a nemzetközi‭ ‬szabványügyi szervezet által kiadott módszertan szerint‭ (WCAG-EM) ‬végzem.‭ ‬Ez a módszer tudományos alapokra helyezi akár több tízezer oldalt tartalmazó weboldal vagy webáruház akadálymentességi auditját.‭
  • PHP nyelven fejlesztek WordPress sablonokat és bővítményeket.‭ ‬Több ezer OOP osztályt készítettem.
  • 2015-ben kezdtem fejleszteni az akadálymentes WordPress honlapokhoz felhasználható‭ ‬nyílt forráskódú‭ ‬sablont:‭ ‬a Manducát‭,‭ ‬amely minősített‭ ‬akadálymentes sablon lett.‭ ‬Azóta több akadálymentes weboldalt adtam át Manduca sablonnal,‭ ‬a legtöbbhöz egyedi webdesign készült.
  • A HTML és CSS szabványokat készségszinten ismerem.

Referenciák

  • Az ügyfeleim egy része nem járult hozzá,‭ ‬hogy referenciaként feltüntessem őket.
  • Az referencialistája megtalálható a‭ Referenciák menüpontban.‭
  • A portfóliómban szerepel WordPress weboldal, zárt közösségi tér,‭ ‬webáruház,‭ ‬webes információs kiadvány,‭ ‬értékesítési oldal.‭

Concorde Értékpapír Zrt. 2000-2007

A Concorde Értékpapír Rt-hez pénzügyi vezetőként vettek fel. Már az első évben több területen kellett jelentős előrelépést véghezvinni:
  • A számviteli terület hiányosságainak felszámolása;
  • A cég stratégiájának összegyűjtése, írásba foglalása;
  • Egy modern, OLAP alapú controlling-rendszer koncepciójának kidolgozása és bevezetése és üzemeltetése;
  • A pénzügyi adminisztratív, és titkársági folyamatok korszerűsítése;
  • A cég teljes autóparkkezelésének kiszervezése.
Ezt követően controllernek neveztek ki. A feladatom volt, hogy egyszemélyben létrehozzam a cég vezetői számviteli rendszerét. Ehhez az Applix iTM1 rendszert használtam. A felelősségem a rendszer kiválasztásától a paraméterezésen át, a rendszer teljes kiépítéséig tartott.

Raiffeisen Értékpapír és Befektetési Rt. 1997-2000

A Raiffeisen Bank leányvállalatához pénzügyi vezetőnek neveztek ki. Az első három hónapban a befektetési banki tevékenység és munkafolyamatok megismerése mellett feladatom volt a küszöbön álló, átfogó belső ellenőrzésre felkészíteni a vállalatot. Ebben a három hónapban egy új szoftvert kellett telepítenünk és érvényre kellett juttatni az ügyviteli alapelveket. Szakmai irányításom alá tartozó területek:
  • banki elszámolások,
  • számvitel és likviditás-kezelés,
  • számítástechnika,
  • titkárság,
  • controlling.
Legfontosabb személyes feladataim:
  • controlling (stratégiai és operatív tervezés, számviteli politika, jelentések, elemzések stb.),
  • információs technológia és irodabiztonság,
  • compliance (dolgozói ügyletek ellenőrzése, pénzmosás, bennfentes kereskedelem, ajándékozás),
  • kapcsolattartás külső és belső ellenőrökkel;
  • fontosabb adminisztratív feladatok (lakáskölcsönök, biztosítás, leltár, házipénztár felügyelete).
Az alábbi projektek vezetésével bíztak meg:
  • Year 2000,
  • új controlling szoftver kiválasztása és bevezetése,
  • ügyfél dokumentációk létrehozása, irattározási rendszer kialakítása,
  • telefonközpont és telefonhálózat fejlesztése.
Az alábbi projektekben vettem részt:
  • Clavis nevű integrál back-office rendszer telepítése,
  • banki fúzió előkészítése,
  • termékfejlesztés,
  • honlapunk kialakítása.

Raiffeisen Bank Rt. 1994-1997

Az (akkori nevén) Unicbankba a Bankműveleti Főosztály osztályvezetőjeként vettek fel, később kineveztek főosztályvezető-helyettesnek (három hónapig főosztályvezetőnek). Az első időszakban az egyik legfontosabb feladatom a biztonságos működés érdekében vezetőket találni és kiképezni őket a különböző szakterületek vezetésére. Szakmai irányításom alá tartozott három terület:
  • nemzetközi fizetésforgalom,
  • belföldi fizetésforgalom,
  • pénztár és értéktár.
A konkrét munkaköri feladataim az alábbiak voltak:
  • új pénztári rendszer bevezetése,
  • a bank készpénz-gazdálkodási reformjának megtervezése és megvalósítása,
  • bonyolítással kapcsolatos dokumentációk, munkafolyamatok elkészítése (A pénz- és értékkezelési-, pénzforgalmi szabályzat, vezérigazgatói utasítások).
  • új fiókok munkatársai számára oktatási program kidolgozása és oktatás,
  • GIRO átállásban a GIRO szoftver specifikációjának megírása és a szoftver tesztelése, továbbá az új munkafolyamatok megírása megalkotása és bevezetése.
Az alábbi projektekben a főosztály képviseletében vettem részt:
  • biztonsági koncepció kidolgozása,
  • újonnan bevezetett postai fizetés-forgalmi termékek,
  • nap végi zárási rend,
  • Számviteli Szabályzat,
  • Katasztrófaterv,
  • számítástechnikai eszközök jogosultságainak szabályozása,
  • bank biztosításai,
  • bank biztonságával kapcsolatos képzések szervezése,
  • bankban használt bizonylatok újratervezése (adatlapok, megbízások stb.),
  • iroda-automatizálás,
  • bank számítógépes rendszerének átvizsgálása és újraparaméterezése.

Citibank Rt. 1989-2004

Citicorp Utazási Csekk Osztály
Az osztály alig több mint három hónapos aktív működését a magyarországi devizarendelkezések (ti. utazási keretet Citicorp utazási csekkekben lehetett készpénz helyett felvenni) tették lehetővé. Ezalatt az idő alatt egy 10 fős csoport igyekezett a több mint 600 pénzintézetet és utazási irodát utazási csekkekkel és a hozzájuk tartozó nyomtatványokkal ellátni.
Operations (Bankműveleti Főosztály)
Egy új jogszabály miatt az utazási csekkek megszűntek, ezt követően az Operations területére kerültem, ahol kezdetben a lekötött betétek lebonyolítását végeztem, majd az akkor induló folyószámla-vezetés teljes ügyintézését vettem át, melyet mindvégig végeztem.
Elektronikus Bankszolgáltatások Osztálya
A banki elektronikus átutalási- és lekérdező rendszer dokumentációjának (felhasználói kézikönyvek, segédanyagok, bemutatóanyagok) elkészítése angolul és magyarul.
Cash management
Az újonan szervezett csoportot két fővel, egy értékesítési vezetővel és velem együtt alapították meg. Az első feladataink az alábbiak voltak:
  • A több száz inaktív számla felismerése és megfelelő módon történő bezárása;
  • A forgalmi jutalék-struktúra megállapítása és bevezetése;
  • A számlanyitási eljárás egységessé és ellenőrizhetővé tétele;
  • A termékfejlesztés (az ügyfelek részére történő készpénzszállítás és készpénzes tranzakciók; postai pénzforgalmi termékek);
  • Az ügyfélreferensek értékesítési munkájának szakmai támogatása.